گزاره ي پاياني قسمت سوم :


. ، وَمَا أَرْسَلْنَا قَبْلَكَ إِلَّا رِجَالًا نُوحِي إِلَيهِمْ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ (الف) ، . .


سلام عليکم .


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ، قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ ، الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ ، وَ . ، وَالَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَوَاتِهِمْ يحَافِظُونَ ، أُولَئِكَ . ، الَّذِينَ . .


ديشب که رومه ها بروز شد ، ديدم خوابم مياد و گذاشتم برا صبح .


بله خبر فقط خبر تلويزيون نبود ، رومه ها هم از قانوني شدن نرخ بنزين خبر داده بودن که تو لايحه ي دولت به مجلس رفته ! و تو حرفاييم که در رابطه با بودجه ي تقديمي زده ميشد ، حرفي از اين زده نميشد !


خب ! از اعتراضي ، نه در مثلا کف خيابون ! بلکه در :"راه" و خودشم :"ها"ي قانونيشم خبري نبود ! به اين ! و گفتم بگم که خبر دارين داره :"قانوني" ميشه !؟


فردا نگين هيشکي نگفت !


والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته !


---------------------------------


زيرنويس :


الف :


اين آيه با آيه ي :


. ، وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ إِلَّا رِجَالًا نُوحِي إِلَيهِمْ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ، . .


که در سوره ي نحل اومده بود ! فرق داره ، البته نه در :


. نُوحِي إِلَيهِمْ . .


که :


فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ، . .


باشه (ب) ، نه من قبل :


وَمَا أَرْسَلْنَا . .


ب :


خب برا اينکه اين فقط مثلا سخنران (پ) نيست که اهل ذکر يا ياده ، مخاطبشم بدون يادآوري چيزي جز صداي سخنران که بگوشش نميرسه ! (ت) ، چه رسه به اينکه يکي اومده باشه که ببينه سخنران چي ميگه !؟ مثل همون که گفتم مرحوم علامه در :"ريشه يابي" علم يا دانش :"بنا" رو بعنوان مثال بر :"افتاد"ن چشم گذاشته !


حالا کدوم دانش !؟ و آيا بقولي :"دانش بنيان"ه !؟ بمونه !


ياد!م مياد ، بمناسبت شانزده آذر نه ، بلکه دهم ربيع الثاني ، تلويزيون يه چيزي رو از يه شاعري ، بازم پخش کرد ، اونم اينکه :


از سفر کرب و بلا آمده اي ؟ يا که بدنبال رضا (ث) آمده اي ؟


حالا کربلاش بمونه ! ولي بدنبال رضاش ، يعني چي !؟ خب بله ! بعد رضا هم شايد معنا بده ! و بمونه که بعد رضا هم ابن الرضاست !


ولي شايد مقصود شاعر دنباله روي باشه ، اونم در عصري که حتي علما ! يا دانشمندان دنبال ترجمه هاي دارالترجمه هاي راه انداخته ي عباسيان بودن و علما و دانشمندان غربي ! يوناني ! تا دنبال رو :


آقا عالم ال محمد عليه السلام !


که مامونم مثل فرعون ! هرچي عالم و دانشمند بود رو جمع کرده بود و بهشونم وعده هاي فرعوني داده بود (ج) که اگه پيروز بشن !


مثل ديروز ! منجمله در :"گفتگوي خبري" سيماي اين :


ج.ا (چ)


مانند معاوفيت مالياتي ، بيمه ووو ! خصوصا اختصاص بودجه ! به :"دانش بنيان" ها !


که منو ياد اون دوران رويکرد علمي به آثار غربي يوناني انداخت و همين نزديکيها هم مثلا به مثلا :"از سر تا پا" متجدد و متمدن ووو ي شدن بعد مشروطه و همين چها سال پيشم ! بعد انقلاب ! و مثلا دولت و اونم دولتي از درس خونده هاي غربي و شرقي و فرنگ رفته ! که هنوزم هنوزه بقوت خود باقيه :"دنباله رو"ي از غرب ! غربي که گويا بقولي علم يا دانش در :"انحصار" اونه و به :"جوانان" توصيه شده که برن از "انحصار"ش در بيارن !


خب ! چه جوري !؟ آيا بقول مرحوم علامه !؟ و :


انساني !؟


آخه انس گرفتن با مثلا گوش ، و گوش دادن به سخنان علمي نه تنها غرب ! يا شرق ! بلکه حتي سخن پيامبرم فرق داره با رسيدن حرف و سخني از حتي پيامبرم ! به گوشي ! حتي بعدشم به حسي ! و اونم ابراهيمي ! که : جعلنا لناس اماما !


حالا بقول آقا اميرالمومنين عليه السلام :


. ، القلوب ائمة الحواس ، . .


بمونه و اونم قلب عالم ! و محل نزول آخرين کتاب خدا ! بلکه خاتم کتب الهي ! يعني قلب پيامبر صل الله عليه و اله (ح) و سلم !


قضيه قضيه ي :


نفخت من روحي


ه ! حضرت عيسي بن مريم عليه السلامم مي دميد بر مثلا مجسمه ي پرنده اي که از گل ساخته شده بود که اون جون ميگرفت ! نه اينکه خاک و حتي گِل و حتي بشکل پرنده اي هم در آمده ! هم نفس کشم بود ! چه رسه به پرواز ! و . !


پ :


مثل سخنراني هاي روز دانشجو ، در شانزده آذر و بعدشم ! به همين مناسبت ! البته باي دانشجويان خود ! مثل اون يکيا !


ت :


حالا صدا ! خيليم ارفاق شد ! دانش بنياني شايد بگه :موج هوا !يي که سخنران راه انداخته !


ث :


حالا از خود اين :"رضا" هم شاعر چه مقصودي داره !؟ بمونه ! آخه مثلا برادرم مي تونه معني بده ! و . ، خب شعر همينه ديگه ! مونده به مقصود شاعر ، بقول قرآن !


ج :


من فکر مي کنم مهمترينش همين :"حمايت" باشه ! خودشم :


تا جان در بدن دارم


ش ! خصوصا جان :"حکومت"ي ! وگرنه مثلا مادي و پولي که گفته شده :"چرک کف دسته" ! حالا بقول آقازاده اي :"کثيف" ش بمونه !


چ :


حالا مثلا مجلس اين :"ج.ا" به من ربطي نداره ! که مثلا مانند لايحه ي :"بنزين" قانونيت داده و بده به :"دانش بنيان" ها ! و تمهيدات بازم قانوني بهش !


خب بله "بنزين" به من مربوطه ! که گويا :"تثبيت" شده ديگه و داره قانونيم ميشه ! و بقولي :"ماندگاري"م خواهد داشت لابد ديگه !


فقط گفته باشم که اونوقت ديگه يه حرفي نيست که دولت اين "ج.ا" زده ! بلکه فردا اگه گفته بشه من گفتم ! تو چرا قانونيش کردي !؟ چي !؟ که به يکي بعنوان کمک ، حمايت ووو ي معيشتي ، مثلا صدو شصت تومن داده بشه و بيش از اين گرفته بشه ! قانوني !؟


حالا بمونه که آقا اميرالمومنين عليه السلام اينم فرموده که :


العقل عقلان ، عقل مسموع و عقل مطبوع ، ولا ينفع المسموع اذا لم يکن المطبوع !


ولي ! در نوشته ي قبلي که يادآور شدم فرمايش :"امام" رو ! چي ؟ آيا براي مجلس اين ج.ا :"معلوم"م هست که اين حرف :"دانش بنيان"ه !؟ خودشم :"مطبوع"ش !؟ حالا معقولش بمونه ! کجاش معقوله و اونم "مطبوع"ش که صدوشصت تومن بگيري و بيشتر پس بدي !م نه ! يه مقداري بدي ! و صدو شصت تومنشو بگيري ! تازه با کدوم ضمانتشم بمونه ! به ضمانت قانون !؟ که مجريش يکي ديگه باشه !؟ و به اجراشم يکي ديگه رسيدگي بکنه !؟ که خود اينم شريک :"به تعبير معروف" غافله ! در چهل سال گذشته بوده ! و اونم نه به روايت من مثلا ! بلکه . مثلا در دعواي "به تعبير معروف" زرگري به تعبير معروف :"شيخين" ! 


ح :


اللهم صل علي علي بن موسي . . 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : مثلا ,بمونه ,دانش ,حالا ,اونم ,ديگه ,دانش بنيان ,إِنْ كُنْتُمْ ,أَهْلَ الذِّكْرِ ,عليه السلام ,تعبير معروف ,فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ ,إِلَيهِمْ فَاسْأَلُوا أَهْلَ ,نُوحِي إِلَيهِمْ فَاسْأَلُوا ,رِجَالًا نُوحِي إِلَيهِمْ
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خرید و فروش سیگار الکتریکی جامعه شناسی کاشمر طرح وبلاگ درباره بواسیر طراحی گرافیک ادیت برای یک بار مجله عروج نمايش تبليغات شما با استفاده از لايت باکس