گزاره ي پاياني قسمت سوم :
. ، وَمَا أَرْسَلْنَا قَبْلَكَ إِلَّا رِجَالًا نُوحِي إِلَيهِمْ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ (الف) ، . .
سلام عليکم .
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ، قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ ، الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ ، وَ . ، وَالَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَوَاتِهِمْ يحَافِظُونَ ، أُولَئِكَ . ، الَّذِينَ . .
ديشب که رومه ها بروز شد ، ديدم خوابم مياد و گذاشتم برا صبح .
بله خبر فقط خبر تلويزيون نبود ، رومه ها هم از قانوني شدن نرخ بنزين خبر داده بودن که تو لايحه ي دولت به مجلس رفته ! و تو حرفاييم که در رابطه با بودجه ي تقديمي زده ميشد ، حرفي از اين زده نميشد !
خب ! از اعتراضي ، نه در مثلا کف خيابون ! بلکه در :"راه" و خودشم :"ها"ي قانونيشم خبري نبود ! به اين ! و گفتم بگم که خبر دارين داره :"قانوني" ميشه !؟
فردا نگين هيشکي نگفت !
والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته !
---------------------------------
زيرنويس :
الف :
اين آيه با آيه ي :
. ، وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ إِلَّا رِجَالًا نُوحِي إِلَيهِمْ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ، . .
که در سوره ي نحل اومده بود ! فرق داره ، البته نه در :
. نُوحِي إِلَيهِمْ . .
که :
فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ، . .
باشه (ب) ، نه من قبل :
وَمَا أَرْسَلْنَا . .
ب :
خب برا اينکه اين فقط مثلا سخنران (پ) نيست که اهل ذکر يا ياده ، مخاطبشم بدون يادآوري چيزي جز صداي سخنران که بگوشش نميرسه ! (ت) ، چه رسه به اينکه يکي اومده باشه که ببينه سخنران چي ميگه !؟ مثل همون که گفتم مرحوم علامه در :"ريشه يابي" علم يا دانش :"بنا" رو بعنوان مثال بر :"افتاد"ن چشم گذاشته !
حالا کدوم دانش !؟ و آيا بقولي :"دانش بنيان"ه !؟ بمونه !
ياد!م مياد ، بمناسبت شانزده آذر نه ، بلکه دهم ربيع الثاني ، تلويزيون يه چيزي رو از يه شاعري ، بازم پخش کرد ، اونم اينکه :
از سفر کرب و بلا آمده اي ؟ يا که بدنبال رضا (ث) آمده اي ؟
حالا کربلاش بمونه ! ولي بدنبال رضاش ، يعني چي !؟ خب بله ! بعد رضا هم شايد معنا بده ! و بمونه که بعد رضا هم ابن الرضاست !
ولي شايد مقصود شاعر دنباله روي باشه ، اونم در عصري که حتي علما ! يا دانشمندان دنبال ترجمه هاي دارالترجمه هاي راه انداخته ي عباسيان بودن و علما و دانشمندان غربي ! يوناني ! تا دنبال رو :
آقا عالم ال محمد عليه السلام !
که مامونم مثل فرعون ! هرچي عالم و دانشمند بود رو جمع کرده بود و بهشونم وعده هاي فرعوني داده بود (ج) که اگه پيروز بشن !
مثل ديروز ! منجمله در :"گفتگوي خبري" سيماي اين :
ج.ا (چ)
مانند معاوفيت مالياتي ، بيمه ووو ! خصوصا اختصاص بودجه ! به :"دانش بنيان" ها !
که منو ياد اون دوران رويکرد علمي به آثار غربي يوناني انداخت و همين نزديکيها هم مثلا به مثلا :"از سر تا پا" متجدد و متمدن ووو ي شدن بعد مشروطه و همين چها سال پيشم ! بعد انقلاب ! و مثلا دولت و اونم دولتي از درس خونده هاي غربي و شرقي و فرنگ رفته ! که هنوزم هنوزه بقوت خود باقيه :"دنباله رو"ي از غرب ! غربي که گويا بقولي علم يا دانش در :"انحصار" اونه و به :"جوانان" توصيه شده که برن از "انحصار"ش در بيارن !
خب ! چه جوري !؟ آيا بقول مرحوم علامه !؟ و :
انساني !؟
آخه انس گرفتن با مثلا گوش ، و گوش دادن به سخنان علمي نه تنها غرب ! يا شرق ! بلکه حتي سخن پيامبرم فرق داره با رسيدن حرف و سخني از حتي پيامبرم ! به گوشي ! حتي بعدشم به حسي ! و اونم ابراهيمي ! که : جعلنا لناس اماما !
حالا بقول آقا اميرالمومنين عليه السلام :
. ، القلوب ائمة الحواس ، . .
بمونه و اونم قلب عالم ! و محل نزول آخرين کتاب خدا ! بلکه خاتم کتب الهي ! يعني قلب پيامبر صل الله عليه و اله (ح) و سلم !
قضيه قضيه ي :
نفخت من روحي
ه ! حضرت عيسي بن مريم عليه السلامم مي دميد بر مثلا مجسمه ي پرنده اي که از گل ساخته شده بود که اون جون ميگرفت ! نه اينکه خاک و حتي گِل و حتي بشکل پرنده اي هم در آمده ! هم نفس کشم بود ! چه رسه به پرواز ! و . !
پ :
مثل سخنراني هاي روز دانشجو ، در شانزده آذر و بعدشم ! به همين مناسبت ! البته باي دانشجويان خود ! مثل اون يکيا !
ت :
حالا صدا ! خيليم ارفاق شد ! دانش بنياني شايد بگه :موج هوا !يي که سخنران راه انداخته !
ث :
حالا از خود اين :"رضا" هم شاعر چه مقصودي داره !؟ بمونه ! آخه مثلا برادرم مي تونه معني بده ! و . ، خب شعر همينه ديگه ! مونده به مقصود شاعر ، بقول قرآن !
ج :
من فکر مي کنم مهمترينش همين :"حمايت" باشه ! خودشم :
تا جان در بدن دارم
ش ! خصوصا جان :"حکومت"ي ! وگرنه مثلا مادي و پولي که گفته شده :"چرک کف دسته" ! حالا بقول آقازاده اي :"کثيف" ش بمونه !
چ :
حالا مثلا مجلس اين :"ج.ا" به من ربطي نداره ! که مثلا مانند لايحه ي :"بنزين" قانونيت داده و بده به :"دانش بنيان" ها ! و تمهيدات بازم قانوني بهش !
خب بله "بنزين" به من مربوطه ! که گويا :"تثبيت" شده ديگه و داره قانونيم ميشه ! و بقولي :"ماندگاري"م خواهد داشت لابد ديگه !
فقط گفته باشم که اونوقت ديگه يه حرفي نيست که دولت اين "ج.ا" زده ! بلکه فردا اگه گفته بشه من گفتم ! تو چرا قانونيش کردي !؟ چي !؟ که به يکي بعنوان کمک ، حمايت ووو ي معيشتي ، مثلا صدو شصت تومن داده بشه و بيش از اين گرفته بشه ! قانوني !؟
حالا بمونه که آقا اميرالمومنين عليه السلام اينم فرموده که :
العقل عقلان ، عقل مسموع و عقل مطبوع ، ولا ينفع المسموع اذا لم يکن المطبوع !
ولي ! در نوشته ي قبلي که يادآور شدم فرمايش :"امام" رو ! چي ؟ آيا براي مجلس اين ج.ا :"معلوم"م هست که اين حرف :"دانش بنيان"ه !؟ خودشم :"مطبوع"ش !؟ حالا معقولش بمونه ! کجاش معقوله و اونم "مطبوع"ش که صدوشصت تومن بگيري و بيشتر پس بدي !م نه ! يه مقداري بدي ! و صدو شصت تومنشو بگيري ! تازه با کدوم ضمانتشم بمونه ! به ضمانت قانون !؟ که مجريش يکي ديگه باشه !؟ و به اجراشم يکي ديگه رسيدگي بکنه !؟ که خود اينم شريک :"به تعبير معروف" غافله ! در چهل سال گذشته بوده ! و اونم نه به روايت من مثلا ! بلکه . مثلا در دعواي "به تعبير معروف" زرگري به تعبير معروف :"شيخين" !
ح :
اللهم صل علي علي بن موسي . .
درباره این سایت